Araştırma/Bitirme Projesi
Araştırma/Bitirme Projesi
Araştırma Problemleri ya da Bitirme Tezi Dersi Seçiminde
İzlenecek Adımlar:
1) İlgili dönem itibariyle Araştırma Problemleri / Bitirme
Projesi Derslerini verecek hocaların kontenjanları eşit sayıda
olacak şekilde belirlenir.
2) Bitirme komisyonu tarafından hocalara ait kontenjan
sayılarını ve çalışma konularını içeren bir duyuru yayınlanır.
Proje konuları en az iki kişilik öğrenci gruplarına uygun olacak
şekilde belirlenir.
3) Öğrenciler Araştırma Problemleri / Bitirme Projesi Dersleri
ile ilgili akademik takvimde yer alan ekle/çıkar haftasından
önce çalışmayı düşündükleri hocalar ile iletişime geçerler.
4) Ders ekle/çıkar haftası içerisinde herhangi bir hoca ile
anlaşmamış olan öğrenciler danışmanları tarafından boşta
kontenjanı olan hocalara atanır.
5) Derslerin başlangıcı ile birlikte hoca tarafından atılan
duyuru ile birlikte yapılan toplantıda herhangi bir proje
grubuna dâhil olmayan öğrenciler, hoca tarafından bir proje
grubuna atanır. (Projelerin en az iki kişilik gruplar halinde
yapılması zorunludur.)
6) 2016-2017 Güz dönemi itibariyle ders planında Araştırma
Problemleri olarak yer alan dersin ismi, Araştırma Problemleri
olarak değiştirilmiştir.
7) Araştırma Problemleri dersinde daha önce verilen Araştırma
Problemleri dersinden farklı olarak, öğrencilerden sekizinci
dönemde verilen Bitirme Çalışması dersinin projesi için gerekli
ön çalışmaların yapılması beklenmektedir.
Araştırma Problemleri ya da Bitirme Tezi Tesliminde
İzlenecek Yollar:
1) Araştırma Problemleri ya da Bitirme Çalışmalarına ait
tezlerin taslağının en geç akademik takvimde ilgili dönemin
derslerinin son günü olarak belirtilen tarihte ilgili dersin
öğretim üyesine teslim edilmesi gerekmektedir.
2) Araştırma Problemleri ya da Bitirme Çalışmalarının sunumları
akademik takvimde yarıyıl sonu sınavlarının son günü olarak
belirtilen tarihi takip eden ilk hafta içerisinde yapılır.
3) Araştırma Problemleri için beyaz karton kapak (1 Adet), proje kodlarını ve tezinizi içeren CD (1 Adet); Bitirme Projesi için mavi bez ciltli kapak (1 Adet), proje kodlarını ve tezinizi içeren CD (1 Adet) şeklinde teslim etmelisiniz. Pandemi döneminde karton kapak ve mavi bez ciltli kapak istenmeyecektir.
4) Tezle ilgili tüm belgeler aşağıdaki linkte (sıkıştırılmış dosyada) verilmiştir. Tezinizi bu linkte verilen dosyalardaki formata uygun olarak hazırlamanız gerekmektedir.
Link: bilgisayarmuh_tezyazim.rar
Bitirme Tezi Konuları Listesi Unvan, Ad sırasına göre listelenmiştir
Sıra | Konu |
---|---|
1 | Ses sahtekarlığı tespiti (audio forgery detection) |
2 | Ses işaretleri kullanarak Covid19, duygu, cinsiyet-kişi, kanuşma(kelime), kayıt cihazı (audio caller), tespiti vb. |
3 | Drone kullanarak güzergah (yol) planlaması (path planning) (simülasyon ortamında, ardu-pilot, flight gear vb) |
4 | FPGA üzerinde derin öğrenme/makine öğrenmesi metotlarıyla nesne tanıma (simülayon ve donanım ortamında gerçeklenecek) |
5 | Mobil platform kullanarak akıllı ev uygulaması gerçeklenmesi (Rasphery Pi veya eşdeğer donanım kullanarak) |
6 | İHA kontrol sistemi donanım üzerinde geliştirilmesi ve simülasyonu (drone veya sabit kanatlı platform) |
7 | İşletim Sistemi geliştirilmesi (Mobil/Masa üstü/Gerçek zamanlı-RTOS) (Burada mevcut bir ekibe dahil edilecektir) |
8 | Görüntü işleme ve örüntü tanıma tabanlı trafik işaretlerinin senkronizasyonu uygulaması |
9 | Dijital ikiz (Digital twins) |
10 | PHP tabanlı mobil uyumlu dinamik web sayfası tasarımı |
11 | Android ve IOS platformlarında yaprak tanıma uygulamasının geliştirilmesi |
12 | Diğer konular |
Sıra | Konu |
---|---|
1 | Akıllı Saat ile Yaşam Kalitesi Takip Sistemi |
2 | IoT Temelli Bina İçi Kişi Sayısı Tespiti |
3 | Akıllı Şehir Uygulamaları |
4 | IoT BLE ile Kullanıcı Analizi |
5 | Li-Fi Veri Transferi |
6 | Araç Kullanıcı Davranışları Çıkarımı |
7 | V2V, V2X Uygulamaları |
8 | Relay Network Uygulamaları |
9 | NFC, BLE, WiFi IoT Uygulamaları |
Sıra | Konu |
---|---|
1 | Full text arama : Elasticsearch - Logstash - Kibana (ELK) |
2 | Elasticsearch ile Twitter tweet analizi |
3 | UBER benzeri lokasyon tabanlı mobil akıllı telefonlar üzerinde uygulamalar |
4 | Nesnelerin lokasyon hareketlerinin tanımlanması. Trajectory verilerin benzerliklerim bulunması vb. |
5 | İnsansız kara araçları ya da kaybolan insanlar için görüntüden konum tanımlama |
6 | Graf tabanlı trajectory data analizleri |
7 | Java framework ile Web Tabanlı Uygulamalar (özel konular, otomasyon hariç) (Primefaces vs.) |
8 | Büyük veri çatıları: Hadoop ve Spark üzerinde uygulamalar |
9 | Akan veri yönlendirme ve analizleri (Gerçek zamanlı kamera görüntüleri üzerinde) |
10 | Mobil tabanlı görüntü işleme uygulamaları - görme engelliler için vb. |
11 | Dijital dokümanlar ve taranmış dokümanlardan içerik çıkarımı (OCR ve ICR çalışmaları) |
12 | Akıllı trafik sistemleri. mobese kamera görüntüleri üzerinden takip ve analiz vb. |
13 | Video görüntüleri (mobese kamera) üzerinden nesne takibi ve tanımlama |
14 | İnsansız hava araçları için görüntü ile yer tespiti ve yönlendirme |
15 | Apache TİKA ile bir uygulama - pdf yada imge üzerinden tam metin arama |
16 | Anket verilerinde özensiz girilmiş bilgilerin ve tutarsızlığın tespiti |
17 | Deprem verilerinin makine öğrenmesi ile analizi - patlama ve depremin ayırt edilmesi vb. |
18 | Kayıp insanların hareket modelinden yerinin tahmin edilmesi. Kalman filtresi, Markow chain vb. |
19 | Görme engelliler ile işitme engellilerin iletişimi için hareket dilinden baille alfabesi gerçeklemesi |
20 | Otomatik CV hazırlama - content ve presentation çıkarımı ve kartezyen çoğaltımı |
21 | Surveillance kamera / insan işbirliği ile güvenlik ve tehdit uyarı sistemi |
22 | Crowd sourcing ile ürün en iyi fiyat belirleme (mobil hesaplama, cloud computing ve elasticsearch) |
Sıra | Konu |
---|---|
1 | Firma içi raporları ilgili personel veya departmana yönlendiren bir yapay zeka asistanının geliştirilmesi |
2 | Uzun rapor metinlerini özetleyen bir yönetici asistanı geliştirilmesi |
3 | Youtube videolarının otomatik olarak etiketlenmesi. Veri kaynağı: https://www.kaggle.com/c/youtube8m-2018/data |
4 | Google AI open images Object Detection Track |
5 | Kredi alan müşterilerden ödemesi riskli olanların belirlenmesi Veri kaynağı: https://www.kaggle.com/c/home-credit-default-risk |
6 | Alan bağımsız bir knowledge-graph (bilgi grafı) modeli oluşturulması |
7 | Akıllı eğitim içeriği hazırlama Yapay Zeka Asistanı |
8 | Otomatik Soru Cevaplama Sistemi geliştirilmesi |
9 | Görüntü verilerinin anlamlı şekilde etiketlenmesi (Nesne-eylem ilişkinin otomatik çıkartılması. Örnek: Kahve içen kız) |
10 | DNA verilerinin analizi ve olası hastalıkların keşfi |
11 | Satış firmalarının günlük satış verilerinden gelecek satışlarının tahmin edilmesi Veri Kaynağı: https://www.kaggle.com/c/competitive-data-science-predict-future-sales/data |
12 | Büyük veri işleme framework leri kullanılarak öneri sistemi geliştirme (film önerisi veya Amazon ürün satış önerisi gibi) |
13 | Akıllı Turizm Rehberi (otel yorumlarından en iyi otelin dinamik olarak önerilmesi) |
14 | Benzer alanlarda çalışan akademisyenlerin keşfedilmesi ve bir akademisyen ağı kurulması |
15 | Derin öğrenme yöntemleri ile sınıflandırma problemlerinin çözümü |
16 | Anomali verilerin yakalanması (uygulama alanı farklılaşabilir) |
17 | Tıpta veri madenciliği uygulamaları |
Sıra | Konu | Grup Kişi Sayısı |
---|---|---|
1 | Kontrol Projeleri-1) Ses ile kontrol edilebilen otomasyon sistemlerinin geliştirilmesi: Örn: 1-) Akıllı ev sistemi 2-) Akıllı market sistemi v.b. |
2 |
2 | Kontrol Projeleri-2) Beaglebone black gömülü sistem kartı kullanarak akıllı ev otomasyonu geliştirilmesi | 2 |
3 | GTasarım Projeleri-1) ömülü sistem Lab. için tasarım örüntülerinin hazırlanması: Örn: 1-) Lab'daki projeler için arayüz örüntüsü. 2-) Lab web arayüzü örüntüsü Bu konuda çalışacak öğrencilerin görsel tasarım programlarına hakim olması gerekmektedir. Bu projeye başvuracak öğrencilerin web tasarım ve grafik tasarım ile ilgili olması gerekiyor. | 2 |
4 | Tasarım Projeleri-2) sketchup 3D çizim programı ile bölüm krokisinin 3 boyutlu olarak çıkarılması | 2 |
5 | Görüntü İşleme Projeleri-1) Mobil Optik Okuyucu: Mobil bir cihaz kullanılarak Optik Okuıyucu gerçekleştirimi | 2 |
6 | Görüntü İşleme Projeleri-2) Zybo Zynq Board kullanılarak temel görüntü işleme algoritmaları gerçekleştirimi | 2 |
7 | Görüntü İşleme Projeleri-3) Beaglebone black gömülü sistem kartı kullanarak SİP server üzerinden görüntülü ve ses aktarımı | 2 |
8 | Sanal Gerçeklik Projeleri-1) LeapMotion kullanarak Disleksi hastalarının öğrenmelerinin hızlanmasına yardımcı olacak proje gerçekleştirimi | 2 |
9 | Sanal Gerçeklik Projeleri-2) LeapMotion kullanarak oyun tasarımı | 2 |
10 | Sanal Gerçeklik Projeleri-3) Kinect kullarak Down Sendromlu çocukların dığer insanlarla iletişimi destekleyen oyun gerçekleştirimi | 2 |
11 | Yazılım Projeleri-1) Aşağıdaki mimarileri içeren mobil oyun gerçekleştirimi: 1-) Android Push Notificaiton 2-) WakeLock 2-) Async Task 3-) Web Service | 2 |
12 | Yazılım Projeleri-2) Linux çekirdeğinin derlenerek herhangi bir gömülü sistem(beaglebone black, rasperry pi v.b.) üzerinde çalıştırılması | 3 |
13 | Yazılım Projeleri-3) Python programlama dili kullanarak matrix işlemleri gerçekleyen kütüphanelerin geçeklenmesi | 2 |
14 | Bilgisayar Mimarisi Projeleri-1) Zynq 700 kartı üzerinde FPGA ve ARM mimarilerinin haberleşmesinin optimize edilmesi | 3 |
15 | Bilgisayar Mimarisi Projeleri-2) Python dili kullanılarak yazılan matrix kütüphanesinin FPGA kartı üzerinde çalışabilecek mimarinin tasarlanması | 3 |
16 | 3D Oyun Geliştirme Kütüphanesi: Üç boyutlu nesneleri oluşturma, gölgelendirme ve ışıklandırma , nesnelerin hareketi için gerekli kütüphanelerin oluşturulması ve Bu kütüphaneyi kullanan örnek bir uygulamanın geliştirilmesi | 3 |
17 | ASP.NET / MVC Tabanlı Proje Takip Uygulaması: Yazılım Mühendisliğnde kullanılan OOP ve Database alanlarında deneyime sahip mühendis yetiştirirerek Dönem ve Bitirme Projelerinin takibinin bu sistem üzerinden gerçek zamanlı olarak denetlenmesi amaçlanmaktadır. |
3 |
18 | Leap Motion ile Quadratör Yönetimi: Elin üç boyutlu olarak hareketlerinin digital ortama aktarılarak quadratör kontrolünün yapılması | 2 |
19 | Gerçek Zamanlı Ses Sinyalleri Üzerinde Gürültünün Azaltılması: Ses sinyalinin analog ortamdan digital ortama geçirilerek Sinyal işleme algoritmaları ile gerçek zamanlı olarak gürültünün azaltılması amaçlanmaktadır. | 3 |
20 | Android Tabanlı Restoran Uygulaması: Müşterilein sipariş verebilmesi ve ödeme yapabilmelerini sağlayan bir mobil uygualamanın geliştirilmesi | 2 |
21 | Aktif RFID ile Şifreli Mesajlaşma: Aktif RFID lerin kendi aralarında şifreleme algoritmalarını kullanarak haberleştirilmesi. | 2 |
Sıra | Konu |
---|---|
1 | Network attack classification / Graph minining for criminal insidences |
2 | Graph database network uygulaması |
3 | Graph databases |
4 | Graph minining for criminal insidences |
Sıra | Konu |
---|---|
1 |
Link: Bitirme Tezi Konuları |
Sıra | Konu |
---|---|
1 | Ses Tonundan Duygu Analizi |
2 | Videolarda arkaplan çıkarımı |
3 | Streaming |
4 | Görüntü İşleme temelli uygulamalar |
5 | Makine Öğrenmesi temelli uygulamalar |
6 | Veri sıkıştırma |
7 | Nesne tespiti ve takibi |
8 | OpenCV, Tensor Flow (Google), Cognitive Toolkit (Microsoft), Caffe ve Theano kütüphaneleri üzerinden farklı sektörlere yönelik uygulamalar |
9 | Salient Region Detection |
Sıra | Konu |
---|---|
1 | Okul öncesi çocuklara yönelik mobil uygulama geliştirme: Farklı yaş grupları ve hedeflere yönelik olarak tanımlanacak farklı uygulamalar ile birden fazla gruba verilebilir. Unity konusunda ön-deneyime sahip olmak faydalı olacaktır. |
2 | Artırılmış gerçeklik (AR-Augmented Reality) destekli mobil uygulma geliştirme (eğitsel uygulamalar, endüstri uygulamaları, kapalı alan dolaşım uygulamaları vb.) |
3 | Web erişilebilirliğinin değerlendirilmesine yönelik araç geliştirme (web accessibility evalaution tools) |
4 | EEG verisine dayalı duygu tanıma (Emotiv Epoc başlık kullanılabilecek ya da hazır veri setleri üzerinden çalışılabilecektir) |
5 | EEG verisi kullanılarak beyin bilgisayar arayüzü etkileşimi (Emotiv Epoc başlık kullanılabilecektir) |
Sıra | Konu |
---|---|
1 | Ağ SaldırıTespit Sistemi Geliştirilmesi |
2 | Derin Öğrenme Temelli Karakter Tanıma |
3 | Mobil Uygulama Kullanım Alışkanlığı Analizi |
4 | Yaşam Kalitesini Arttırmaya Yönelik Akıllı Mobil Uygulamalar |
5 | Derin Öğrenme Temelli Öneri Sistemi Geliştirilmesi |
Sıra | Konu |
---|---|
1 | Yayılım Tabakaları için Global Optimizasyon Yöntemlerinin Geliştirilmesi |
2 | Makine Öğrenmesi /Derin Öğrenme Tabanlı Saldırı Tespit Sistemlerinin Geliştirilmesi |
3 | Kaynak Kod Analizi/Güvenliği |
4 | Yan Kanal Saldırılarının Tespiti |
5 | Mobil Tabanlı Güvenlik Sistemlerinin Geliştirilmesi |
6 | Mobil Tabanlı Şifreleme Algoritmalarının Görselleştirilmesi |
Sıra | Konu |
---|---|
1 | Görüntü İşleme |
2 | Yapay Zeka |
3 | Derin Öğrenme |
4 | Makine Öğrenmesi |
5 | Nesne Analizi Tespit ve Takibi |
Sıra | Konu |
---|---|
1 | Veri Anonimleştirme ve Analiz |
2 | Sunucu Sistemler İçin Saldırı Tespit Uygulamaları |
3 | Gerçek zamanlı haberleşme (UDP) Uygulamaları (NS3, OPNET, OMNET) |
4 | Akan Görüntü Verilerinde Durum veya Olay Tespiti |
5 | Mobil Oryantiring |
6 | Mobil ve Web Video Konferans Uygulama Tasarımı ve Protokol Dizaynı |
7 | Gerçek Zamanlı İşletim Sistem Tasarımı (RTOS) |